Sminkbord och ny tavla

Idag blev jag bryskt uppdragen ur badet! Mamma ringde från ett secondhand-ställe (Hjärta till hjärta??), de hade hittat ett 60-tals sminkbord i ek åt mig. Jag har alltid velat ha ett ordentligt sminkbord och äntligen har jag plats för ett.

Egentligen vill jag ha ett shabby chic-bord, såg ett på blocket, men det här är perfekt! Kanske inte så jättemycket förvaringsutrymmen, men tillräckligt för det smink jag använder ofta. I lådorna kan jag ha läppglans och ögonskuggor och på hyllorna foundations etc. Det blir skitbra =) Bra ljus också! Blev en vit karmstol med, får fota den senare.

Dessutom hittade jag en plansch från Metropolitan museum of Art, ännu ett japanskt tryck från 1600-talet. Cooooolt =) Tyvärr lyckades det bli en spricka i glaset på väg hem. Irriterande… 😦

2 tankar om “Sminkbord och ny tavla

  1. […] Titta vad jag äntligen fått!! Tack mamma!! […]

  2. HMS skriver:

    Synd på sprickan – kolla om ett tunt akryl-glas blir billigare än ett riktigt glas !

Lämna en kommentar